Hol van már a némafilmek dicső kora, amikor főhősünket egy fröcskölő vízcsap tréfálta meg, és eme poénon egy teremnyi mozizó tudott hatalmasat derülni. Már a viccesen csattanó pofonok, és az esetlenség sem annyira trendi. Más lett komikus, mások lettek a komikusok.
Jason Bateman valószínű érti a szóviccet, hisz a neve is a denevéremberre hajaz, filmbéli társa, Melissa McCarthy pedig a „testéből él”, pontosabban kihasználja előnytelen alakját, humorista erény kovácsolva belőle. Pont ezek miatt (is) meglepően jól sikerült alkotás a Személyiségtolvaj. Egy eddig inkább középszerűnek tartott főszereplő-páros nyújt egészen páratlan alakítást benne. Az építőelemek ugyan zömmel klisék, a kerettörténet viszont újszerű, mondhatni nagyon is high-tech:
A kimeríthetetlen pénzkeret lehetővé teszi Diana számára, hogy flancoljon Miamiban, és megvegye, amire csak kedve szottyan. Csak egy a bökkenő: a kártya, amit a vásárlási ámokfutáshoz használ Sandy Bigelow Patterson nevére szól, aki egy számlakezelő, és az Államok túlsó felén lakik.
Az igazi Sandy Bigelow Pattersonnak egy hete van, hogy levadássza a szélhámost, mielőtt a világa összeomlik, így délre indul, hogy kérdőre vonja a nőt, akinek szabad belépőkártyája van az ő életébe. Próbálkozik vesztegetéssel, hízelgéssel, veszekedéssel, de kénytelen rádöbbenni, milyen kemény meló visszaszerezni a saját nevét.
Újabb, és ebben a kritikában utolsó szóvicc: ütős kártyákkal rendelkezik tehát ez a film. Egy olyan, igazán naprakész sztorit tálal, amely bármelyikünkkel megtörténhet, de valószínű, még sosem volt (még) hasonló élményben részünk. Egyfajta mókás népnevelés az, amit Seth Gordon rendező magára vállalt. Azon se csodálkoznék, ha a szponzorok sorában ott állna valamelyik pénzintézet. A producerként is tevékenykedő Bateman-nek viszont saját alakítása miatt nem kell, hogy fájjon a feje, mert ha hitelbe is dolgoztatta magukat, tutira megtérül a befektetés. Erre bizonyíték, hogy a nyitó hétvégéjén a tengerentúlon mindenkit megfektetett nézettség tekintetében. Igaz, a második héten már kiütötte az élről az új Die Hard mozi.