Los Angeles – mi jut erről az amerikai városról eszünkbe? Hollywood, a Lakers, Melrose Place, Beverly Hills, elsőre csupa csillogás, a celebvilág központja, a filmipar fellegvára, a sport Mekkája. Az Angyalok városa napfényt, felhőtlen életet hirdet a kirakatban, miközben a külváros füstös, koszos sikátoraiban a nyomor dúl, és az erőszak az úr.
Mexikó közelsége a drogkartellek fő szálláshelyévé is tette az USA talán leghíresebb városát. David Ayer filmje a hétköznapok veszélyes világába kalauzolja el a nézőt: Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) és Mike Zavala (Michael Peňa) tartják magukat az esküjükhöz, amely szerint „szolgálnak és védenek”, és acélos szövetséget alakítottak ki annak érdekében, hogy a műszak végén mindketten épségben hazatérhessenek. A rendőrpáros tagjai már rég megtanulták, hogy miközben Los Angeles utcáin járőröznek, egymáson kívül semmiben sem lehetnek biztosak.
A riasztásról riasztásra élő zsaruk között őszinte és viccelődéstől sem mentes barátság szövődött, és mindketten tökéletesen tisztában vannak vele, hogy amikor veszélyes szituációkban kell helyt állniuk, bármelyik pillanatban életüket veszthetik.
David Ayer Los Angeles utcáin nőtt fel. 18 éves korában beállt az Egyesült Államok Haditengerészetéhez, és egy atomtöltetű rakétával felszerelt tengeralattjárón szolgált szonár-kezelőként. A leszerelés után kezdett forgatókönyveket írni. Első megvalósult munkája, az U-571 egy tengeralattjárón játszódott. Következő forgatókönyve, a Kiképzés (Training Day) Denzel Washington számára meghozta a legjobb férfialakításért járó Oscar-díjat. Ayer írta a Halálos iramban (The Fast and the Furious) és a S.W.A.T. – Különleges kommandó (S.W.A.T.) forgatókönyvét is, majd 2005-ben megrendezte első filmjét, a Nehéz időket Christian Bayle-lel és Freddy Rodriguezzel a főszerepben.
2008-as filmje az Utca királyai, amelyben többek között Keanu Reeves, Forrest Whitaker, Hugh Laurie és Naomie Harris munkáját irányította. Az utolsó műszak ennek méltó folytatása. Abban is a Los Angelesi rendőrök szürke hétköznapjaiba kaphattunk betekintést, de akkor még nem merte teljesen lerántani a fátylat, a néző nem látott át tökéletesen a szitán, volt még némi ködösítés. Az utolsó műszak azonban a kendőzetlen valóságba visz el minket. Zseniális húzás, hogy a két főhős „kandi kameráján” át látjuk a legtöbb jelenetet, ugyanakkor ahol kell, például az üldözős jeleneteknél, az akciófilmek szakértőit is meghazudtoló profizmussal irányítja kiváló operatőreit. A két főszereplő Jake Gyllenhaal és Michael Peňa egymást múlják felül, a zsaru szleng mellett a legdurvább mexikói drogcsempész argo kápráztatja el a filmet eredeti nyelven is élvezni akarókat. Bár az tény, hogy még egy átlag amerikai sem biztos, hogy mindent ért a válogatott káromkodások közepette.
A film sodró lendületű, ugyanakkor többször, néhány pillanatra megpihen a kamera, a két főszereplő miközben szolgálati járgányukban zötykölődve egymást zrikálja, rájövünk, mily emberi, gyarló is egy rendőr, főképp, ha bukott angyalokat kell üldöznie…
(kalmarté)